შეფ-მზარეული და მისი მოვალეობები


შეფ-მზარეული სასტუმროს ერთ-ერთი მთავარი პერსონალია. ყველასათვის ცნობილია, რომ კარგი შეფ-მზარეული სასტუმროს წარმატების საწინდარია. შეფ-მზარეულის მოვალეობებში შედის როგორც რესტორნის კონცეფციის შემუშავება, ასევე მისი მუშაობის პროცესის გაკონტროლება. გთავაზობთ შეფ-მზარეულის მოვალეობების ნუსხას, რომელიც დაგეხმარებათ პროფესიონალი შეფ-მზარეულის შერჩევასა და შემდგომ მისი მუშაობის შეფასებაში. 

1. სამზარეულოს არჩევა (ევროპული, ნაციონალური და სხვ.), შესაბამისი მენიუს დაგეგმვა (სასტუმროს მენეჯმენტის განყოფილებებთან ერთად სასტუმროს კატეგორიის, სპეციალიზაციის, არსებული რესურსებისა და მათი შეძენის შესაძლებლობის გათვალისწინებით).

2. კერძების რეცეპტების შემუშავება მენიუს თითოეული კერძის დამზადების ტექნოლოგიის ჩათვლით.

3. სამზარეულოს მოწყობილობისა და ტექნოლოგიის შერჩევა.

4. სამზარეულოს დანადგარებისა და ტექნოლოგიის, უმი პროდუქტების, ნახევარფაბრიკატების, საკვებისა და სასმელების შესანახი მოწყობილობის შეძენა.

5. ყოველდღიური გაყიდვების გეგმა.

6. პროდუქტების ნუსხის შედგენა მენიუს ცალკეული კერძების მიხედვით.

7. სამზარეულოს საქმიანობის ზოგადი გეგმის შემუშავება.

8. სპეციალური მომსახურების (ბანკეტები, კოქტეილები და ა.შ.) საერთო გეგმის შედგენა და ყოველ კონკრეტულ შემთხვევაში მისი შეთანხმება რესტორანსა და დამკვეთ კლიენტებთან.

9. სამზარეულოს მოწყობილობისა და ტექნიკის ყოველდღიური მოვლისა და აგრეთვე პროდუქტების შენახვის სპეციალური გეგმის შედგენა.

10. სამზარეულოს მოწყობილობისა და ტექნოლოგიის მოდერნიზაციის გეგმის შედგენა.

11. სამზარეულოს პერსონალისა და სხვა მუშაკების მიმართ მოთხოვნებისა და მათი პროფესიული დონის განსაზღვრის საერთო გეგმა.

12. სამზარეულოს პერსონალის შერჩევა.

13. სამზარეულოს პერსონალის საქმიანობის ანალიზი, მათი ფუნქციების განსაზღვრა, დავალებებისა და პასუხისმგებლობის განაწილება.

14. სამზარეულოს მუდმივი პერსონალის ცვლებში მუშაობის საერთო წესის განსაზღვრა.

15. სამზარეულოს დროებითი პერსონალის ცვლებში მუშაობის საერთო წესის განსაზღვრა.

16. სამზარეულოს პერსონალის პროფესიული სწავლება.

17. სამზარეულოს პერსონალის დისციპლინისა და ქცევის კონტროლი.

18. სეზონური მოწოდების საერთო გეგმის შემუშავება.

19. პროდუქტების, სასმელებისა და მათი მომწოდებლების შერჩევა. 

20. პროდუქტებისა და სასმელების მოწოდების კონტროლი.

21. პროდუქტებისა და სასმელების მიღება.

22. პროდუქტების ხარისხის შემოწმება.

23. უხარისხო პროდუქტის (წუნის) შემოწმება და აღრიცხვა.

24. პროდუქტების რაოდენობის შემოწმება.

25. პროდუქტების ფასების კონტროლი და ანგარიშმგებლობა.

26. პროდუქტების შენახვა.

27. ნახევარფაბრიკატების დამზადება.

28. საკუჭნაოები და საწყობები.

29. პროდუქტების წუნდება შენახვის დროს მათი გაფუჭების შემთხვევაში ან შენახვის ვადის გასვლასთან დაკავშირებით.

30. ყოველდღიური მენიუს ანალიზი (სპეციალური ღონისძიებების მენიუს ჩათვლით).

31. სარდაფებიდან, საკუჭნაოებიდან, საწყობებიდან პროდუქტების ყოვედღიური ამოღების ანალიზი, დოკუმენტაციის შედგენა.

32. სამზარეულოს ყოველდღიური მომზადება.

33. სურსათ-სანოვაგის ამოღება და შემოწმება, შემოსავლისა და დანახარჯების შეჯამება, ანგარიშების შედგენა, ინვენტარიზაცია.

34. დღის განმავლობაში გამოსაყენებელი უმი პროდუქტებისა და ნახევარფაბრიკატების წინასწარი მომზადება.

35. შეკვეთების განხილვა, კონტროლი და დახარისხება.

36. კერძების მომზადება და გაფორმება.

37. ულუფების მომზადება.

38. კერძებისა და სასმელების მომზადება ნომრებში მიტანით.

39. კერძების ხარისხთან დაკავშირებული საჩივრების განხილვა.

40. კერძების მომზადება პერსონალისთვის.

41. ნარჩენების გატანის კონტროლი.

42. სათავსების, საცავების დალაგების, ტექნიკისა და მოწყობილობის გაწმენდის კონტროლი.

43. ჭურჭლის, სამუშაო ინვენტარისა და მოწყობილობების რეცხვის ყოველდღიური კონტროლი.

44. სამზარეულოში პროდუქტების გამოყენების საკონტროლო ჩანაწერების, დოკუმენტების, სტატისტიკური მონაცემების შედგენა.

45. მოხმარებისა და ნარჩენების სტატისტიკა. 

46. თითოეული კერძის ფასების ანალიზი, ანგარიშმგებლობა.

47. ბანკეტებისა და სხვა სპეციალური ღონისძიებების მომსახურების ანალიზი.

48. სამზარეულოს პროდუქციის გამოსავლიანობის ანალიზი.

49. სამზარეულოს ბიუჯეტი.

50. სამზარეულოს საქმიანობის ხარისხის კონტროლი.

51. სამზარეულოში ჰიგიენის წესების დაცვის კონტროლი.

52. პირველი დახმარების გაწევა, უსაფრთხოების ტექნიკის მოთხოვნების დაცვა.

53. სეზონის გახსნამდე და დახურვის შემდგომ სამზარეულოში ჩასატარებელი აუცილებელი სპეციალური სამუშაოები.

54. სამზარეულოს ქონების დაცვა.

55. სამზარეულოს სპეციალური კომპიუტერული პროგრამების გამოყენება.

გამოყენებული ლიტერატურა: 

კ. აბულაძე. სასტუმრო საქმის საფუძვლები. თბილისი, 2015.